A gyerekek gyakran nem látják értelmét annak, amit tanulniuk kell. Sokszor elhangzik tőlük az a kérdés, hogy „mikor használom ezt majd a való életben?”. Ugyanakkor a legtöbb gyerek alapvetően kíváncsi, és szeretné tudni, hogyan működik a körülöttük lévő világ. Felfedezni és megtapasztalni szeretnék az életüket befolyásoló jelenségeket.
„A jelenségalapú oktatás 2016 óta szerves része finn nemzeti tantervnek, melynek célja többek között, hogy elősegítse a 21. századi készségek, mint a problémamegoldó készség, kritikus gondolkodásmód és együttműködési készségek fejlődését.
Ez az új látásmód a tanulók kíváncsiságából, motivációjából, autonómiájából és egyéni megfigyeléseiből ered, amelyek célja, hogy kérdéseket tegyenek fel és megértsék a körülöttük lévő elsőre egysíkú, de valójában igencsak összetett, többdimenziós jelenségeket. A tantárgyi tanuláson túllép, de nem helyettesíti azt. Sokkal inkább szélesebb, multidiszciplináris perspektívába helyezi a tanulást.”
Játszani, építeni, kísérletezni mindenki szeret. Ha játék közben valamit alkothatunk és kézzelfogható eredménye is lesz a munkánknak, akkor kivételesen gazdag élményekben részesülhetünk.
A Merlin Ház olyan programokat, tanfolyamokat, táborokat szervez a 8-16 éves diákok számára, amelyeken a fiatalok új, izgalmas formában ismerkedhetnek meg a műszaki és természettudományok érdekes világával. A Szegedi Tudományegyetemmel közösen létrehozott oktatásmódszertani kutatóműhelyben történet-, projekt- és probléma alapú programok tervezésével, kidolgozásával foglalkozunk (interm.hu). A robotok építésének, a 3D nyomtató használatának, a molekulák modellezésének, a számítógépek és mobiltelefonok programozásának tudományát játékos feladatok közben sajátíthatják el a gyerekek.